2013.06.25.
Nem szükséges minden ügyes-bajos dologért bejönni az adóhivatalba. Egyes adóügyek intézésére ugyanis telefonon is van lehetőség. Ilyen például a papíralapon benyújtott bevallás javítása.
Nem szükséges minden ügyes-bajos dologért bejönni az adóhivatalba. Egyes adóügyek intézésére ugyanis telefonon is van lehetőség. Ilyen például a papíralapon benyújtott bevallás javítása.
Az szja-bevallás benyújtását követően a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) átnézi, és ha szükséges javítja a nyomtatványokat. A kisebb elírások kivételével a bevallások javításához szükséges a jövedelmeiről számot adó magánszemély közreműködése is, ez pedig a gyakorlatban azt jelenti, hogy be kell jönnie az adóhivatalba.
A NAV telefonos Ügyféltájékoztató és Ügyintéző Rendszerének köszönhetően a javítás elintézhető egyetlen hívással is.
Az Ügyféltájékoztató és Ügyintéző Rendszer szolgáltatásainak igénybevételéhez egy egyedi azonosító kód (PIN-kód), azaz ügyfélazonosító szám szükséges. Az ügyfélazonosító szám olyan véletlenszerűen képzett 8 jegyű szám, amely a telefonáló azonosítását szolgálja. Az azonosító szám képzését az ügyfél vagy képviselője – a NAV honlapjáról letölthető – papír alapon vagy Ügyfélkapun keresztül elektronikusan beküldött TEL elnevezésű nyomtatványon illetékmentesen kérheti.
Nemzeti Adó- és Vámhivatal